BEZ DLAKE NA JEZIKU - SVE LAŽI BEAUTY INDUSTRIJE

Kao svaki pravi modern world ovisnik o gadgetima, ujutro kradem minute iz rutine spremanja za listanje neke od društvenih mreža. Nije bitno koja je mreža, bitno da se lista. Vrlo mi brzo skače sponzorirani članak nekog od portala koje pratim o sasvim laganoj temi poput one o novoj maskari na tržištu. Nije bitan brand, nije bitan portal. Članak kao da su napisali pravi PR majstori branda i poslali portalu, a oni ga samo tako objavili - "hodajuća" reklama. Kaže, maskara za koju vam neće trebati uvijač za trepavice.

Dok gledam u taj tekst, odmah hejtam maskaru, svoje trepavice, tuđe trepavice i sve ostalo čega se mogu sjetiti. Moje trepavice. Tu i tamo poneka, ravne kao što neki vjeruju (još uvijek, da) da je Zemlja ravna ploča. Dobro, može i ravno kao livada u Slavoniji s blagom silaznom putanjom. Svi portali tvrde da mi neće trebati nikakva dodatna pomoć za uvijanje trepavica ne znajući da stavljanjem  maskare bez uvijača dobijem zavjesu preko očiju umjesto ženstvenih trepavica. Jedino što nedostaje za potpuni dojam zavjese su nekakve kopče, ali sudeći po carstvu na ebayu ili Aliexpressu, mogu naći i to.  

Razmišljam kako nas reklame uvjeravaju u svakakve gluposti, još banalnije od spomenute i kako na gotovo svaku nasjedamo. Počevši od mene, svaka nova reklama mi dođe kao znak od neke veće sile da mi baš taj proizvod treba i kako sam baš nedavno razmišljala o tome. Dakle, pravi znak.

Smiješan i zanimljiv primjer nam daju i reklame za različite proizvode za skidanje šminke. Proizvod ne moramo koristiti, dovoljan je pogled u tom smjeru i šminka se skine, sasvim sama, čak se vide atomi u razdvajanju na čestice. Nema veze što dolazak kući nakon subotnjeg izlaska u pet ujutro uz umor i izgled blago zagorene pljeskavice, donosi i ribanje lica u trajanju od pola sata. Naravno, tu je i ogroman osjećaj krivnje nametnut od svih beauty gurua ikada jer svi u tom području znaju da to znači stvaranje bora. Također, svi znamo da su bore i nešto najgore što ti se može dogoditi. Narušeno zdravlje, gubitak novčanika i svih dokumenata, ukraden bicikl, kašnjenje na bus koji u zadnji tren zatvara vrata i odlazi, ništa to nije ni slično kao bora na licu.

Ako nam se ipak dogodi takva grozna stvar poput bora, možemo mirno spavati. Sudeći po reklamama beauty industrije koja nudi različite kreme za bore, spašeni smo. Prije spavanja obavezno namazati u obilnim količinama jer 10 ml kreme za 300 kuna treba brzo potrošiti za nove zvukove blagajne. Krema će odraditi čudo budući da u sebi ima male lasere i male mačeve pa cijelu noć reže i operira, stavlja botox i ujutro izgledate kao da ste se tek rodili. Voila.

Jedan od meni najdražih reklamnih pokušaja je prodaja tekućeg pudera koji traje 24h.

Najprije se pitam što se to događa oko mene da ja ne znam i gdje jednoj dami treba savšen puder kroz 24h. Onda se sjetim onog osjećaja pudera nakon 2 sata i žalim osobu koja ga nosi i pet minuta duže. Ubrzo shvaćam, budući da i sama pripadam "populaciji masnog čela", sve što mi želimo čuti je da je puder dugotrajan i nema masnog sjaja. 24 sata bez sjaja i topljenja, kao iz reklame.

Naravno, sve gore napisano je ironično i zapravo uglavnom volimo šminku i reklame koje opisuju istu. Ja ju obožavam, volim osjećaj koji mi da, koji daje i drugima, no bitno je znati i da nam nije uvijek potrebna. Možda nam ponekad reklame serviraju savršene žene kojima težimo biti, ali bitno je  znati da savršenstvo ne postoji i da trebamo voljeti sebe, uvijek i u svim izdanjima.


*prikazane slike nisu moje vlasništvo.

Objavi komentar

2 Primjedbe

  1. Ima takvih reklama milijun. I tocno vidis koje su na portalima oznacene kao PR. Neke su iskrene i napisu kako je a neke autorice.. blago receno- pretjerivanje. Zato sa odredenog portala ne citam članke odredene autorice.

    OdgovoriIzbriši
  2. O tim sindromima bi danima mogla nabrajati! Mene strašno iritira reklamiranje maskara na modelima s ekstra velikim 3D umjetnim trepavicama. 🙅‍♀️ Što se tiče članaka na mainstream ženskim portalima, velika većina upravo i je samo prekopirana verzija PR tekstova, tako da na njima odavno ne čitam nikakve ozbiljnije stvari, više novosti pratim.

    OdgovoriIzbriši